És gairebé divertit pensar en el llançament del nou Apple Watch Ultra 3, que presumeix de tenir fins a 3 dies de durada de la bateria, quan fa anys que hi ha al mercat rellotges intel·ligents capaços de durar més d'una setmana d'ús. Tenint en compte que les moltes funcions que ofereix el dispositiu Apple són de poca utilitat per a l'usuari mitjà en la vida quotidiana, avui us presento un model excepcional pel que fa a durada i durada de la bateria. En aquesta revisió, descobrim el KKTICK Tank T1, una marca promocionada per DT No. 5, especialitzada en wearables de baix cost. A veure si el Tank T1 ens satisfà o ens deixa perplexos.
Un dels principals punts forts d'aquest rellotge intel·ligent és la seva capacitat d'oferir tot el que necessites per explorar la natura, amb una estètica agressiva i unes dimensions que recorden un Casio G-SHOCK. Al centre de la campanya de màrqueting del Tank T5, l'empresa destaca la lectura de mapes fora de línia com una característica clau, per la qual cosa val la pena considerar-ne la compra. Tot i que personalment no aprofito aquesta funció, agraeixo la capacitat del rellotge per rastrejar la teva ruta per a una excursió. Aquesta funció requereix una certa configuració, ja que l'aplicació et dirigeix a llocs web on has de descarregar fitxers a un ordinador i transferir-los al rellotge. Tanmateix, també inclou un GPS estàndard, amb una precisió excel·lent i correccions ràpides de satèl·lits.

Les funcions de seguiment de la salut i l'aptitud física del Tank T5 són completes pel seu preu i són un punt central del que vaig acabar avaluant durant el temps que vaig utilitzar aquest rellotge. El monitor de freqüència cardíaca va proporcionar lectures consistents amb el que havia trobat, combinades amb seqüències d'animació agradables. De fet, la majoria de les transicions i animacions de les funcions del T5 eren comparables a les que es veuen en rellotges dels principals competidors. Vaig quedar força satisfet amb la suavitat de les transicions entre pantalles, fins al punt que semblen translúcides en lliscar verticalment, per exemple. Els sensors de salut inclouen un monitor de freqüència cardíaca de 8 canals i un sensor d'oxigen en sang de 16 canals.

Continuant amb l'aspecte de la salut, el podòmetre semblava precís en comparació amb altres dispositius. El seguiment del son està disponible per controlar els patrons de son. Tot i que no és gaire profund, l'anàlisi del son va proporcionar una visió general força bona dels patrons de son. Vaig apreciar especialment la varietat de modes esportius fàcilment accessibles que proporcionaven dades rellevants per a diferents activitats. L'empresa afirma que fa un seguiment de més de 100 tipus d'activitat. Cada activitat es registra amb mètriques clau com la durada, la freqüència cardíaca mitjana, les calories cremades i més, cosa que us ofereix una visió general completa del vostre rendiment. Per a les activitats a l'aire lliure, el rellotge va un pas més enllà cartografiant la vostra ruta mitjançant GPS, cosa que us permet revisar les vostres rutes, analitzar el vostre ritme i fins i tot refer els vostres passos més tard. Aquest nivell de detall el converteix en una eina pràctica per al seguiment d'activitats casuals i per a atletes i entusiastes de l'aire lliure que valoren la informació precisa del rendiment.

Entre les característiques més singulars que he trobat al KKTICK Tank T5 hi ha l'entrenament personalitzat que funciona directament al canell. Es tracta de vídeos d'exercicis integrats que mostren a qui el porta com realitzar certs moviments. Certament, la veu és extremadament robòtica i no és la millor posició per veure les instruccions, ja que mous físicament el canell durant els exercicis, cosa que allunya l'entrenador i la font de vídeo de la seva posició de visualització. Tanmateix, és una característica única per a un rellotge intel·ligent que podria ser útil per a aquells que tot just comencen el seu viatge de fitness.

Tot i que no esperaria una precisió de nivell mèdic dels sensors, les dades proporcionades són més que adequades per al seguiment general de l'activitat i el benestar general d'una persona activa. El panell de seguiment de l'activitat és força senzill. El menú de seguiment s'activa mitjançant el botó de la part inferior dreta. No importa quina categoria trieu per iniciar sessió: la interfície i els elements rastrejats són gairebé idèntics. El dial superior mostra el control de la freqüència cardíaca en temps real, normalment seguit de les calories cremades, la freqüència cardíaca mitjana i la durada de la sessió actual.

L'aplicació complementària, després d'un període inicial de familiarització, consolida eficaçment totes les dades recollides, presentant-les d'una manera comprensible i amb informació útil. Vaig haver d'obrir l'aplicació per sincronitzar les actualitzacions de dades, però això és molt comú en rellotges d'aquest calibre. La interfície d'usuari és sorprenentment neta i ben estructurada. L'aplicació està disponible a Google Play Store i es diu Wear Joy. Tot i que l'esquema de colors daurat i negre està una mica fora de lloc, vaig apreciar com tota la informació que vaig llegir es classifica i es divideix fàcilment en mosaics. En la seva major part, els canvis de funcions i configuració són senzills i directes, de manera que qualsevol persona hauria de poder accedir i utilitzar l'aplicació.

El rellotge intel·ligent KKTick Tank T5 pretén impressionar amb la seva construcció robusta, que, com el seu nom indica, és un dels principals punts de venda d'aquest rellotge. Des del moment en què l'agafes, tens la sensació d'un dispositiu dissenyat per sortir i seguir els rigors de les aventures a l'aire lliure. La carcassa és excepcionalment robusta i la pantalla resistent a les ratllades em va proporcionar tranquil·litat durant les meves proves, resistint els cops i les ratllades que normalment afectarien els rellotges menys duradors. El seu disseny és descaradament funcional. La seva estètica robusta, gairebé industrial, indica clarament les seves credencials per a l'aire lliure. Tot i que la seva mida pot ser un factor per a aquells amb canells més petits, vaig trobar el rellotge relativament còmode de portar durant l'activitat. Ah, i he esmentat que el rellotge té una llanterna dedicada? No només il·lumina la pantalla en blanc brillant, sinó que també té un LED real a la part superior que proporciona un potent feix de llum.
El Tank T5 pot semblar un tanc, però curiosament és enganyósament més lleuger del que sembla. L'empresa afirma que el bisell i la caixa són de metall, mentre que la pantalla està protegida per Corning Gorilla Glass. Sincerament, no vaig poder distingir entre plàstic i metall en aquest cas, però puc dir que el rellotge va aguantar força bé durant el període de prova.

Parlant de la pantalla, un panell AMOLED d'1,43 polzades agradable i força gran ocupa la major part de la superfície. El Tank T5 té un bisell amb indicadors incrementats en 2 al seu voltant. És una esfera esportiva i la resolució de 461 ppi fa que sigui nítid i clar gràcies a una brillantor màxima de 1000 nits, però malauradament no hi ha cap sensor d'ajust automàtic de la brillantor. També vaig trobar els colors vibrants i més fàcils d'identificar a la llum solar directa. En general, és una bona pantalla per a un rellotge intel·ligent, però encara millor tenint en compte que es pot aconseguir per menys de 60 dòlars.

Aquest rellotge no té ranura per a targeta SIM per a dades, per la qual cosa depèn de la connectivitat Bluetooth amb un telèfon intel·ligent. L'absència d'una ranura per a targeta SIM fa que la caixa del rellotge sigui resistent a l'aigua fins a 3 ATM i ofereix una classificació IP69K. Sembla un rellotge esportiu gràcies als dos botons que controlen exclusivament les funcions. El botó superior també serveix com a corona digital, cosa que em va sorprendre gratament veure aquí. Aquest botó giratori, quan s'utilitza a la pantalla d'inici, recorrerà la biblioteca d'esferes de rellotge úniques del rellotge. Per descomptat, podeu afegir-ne més a la llista, però les predeterminades cobreixen una àmplia gamma d'enfocaments estilístics. A més, quan s'utilitza un menú, el dial es pot utilitzar per desplaçar-se amunt i avall per les opcions. És fantàstic tenir aquesta funció, sobretot a aquest preu.

Com que aquest rellotge probablement serà un salvavides per a aquells que es troben a la natura o en aventures extremes, té la important tasca de comptar amb un altaveu i un micròfon integrats. El Tank5 permet rebre i comunicar-se tant amb trucades entrants com sortints, i gestiona les trucades telefòniques de manera força discreta. Podia sentir clarament la persona a l'altre extrem del rellotge, i pel que m'han dit, també em podia sentir alt i clar al seu costat.

Com que el Tank5 utilitza una corretja de tancament ràpid de 24 mm, és fàcil afegir-hi el teu toc personal per a més estil i comoditat. El paquet inclou tres corretges (una de taronja, una de negra i una de metall) perquè puguis crear conjunts que van des d'esportius fins a elegants. La mà d'obra està ben feta, tot i que hi ha marge de millora; no he tingut cap problema amb els tancaments ni les travetes.

En general, trobo el rellotge atractiu i agradable a la vista. No sembla un dispositiu de luxe quan el porto al canell, però no em preocupava que es fes malbé accidentalment en colpejar un escriptori. Veure el creixement continu d'aquests rellotges intel·ligents xinesos assequibles i la manera com han netejat la interfície alhora que han desenvolupat una identitat diferent de l'Apple Watch em fa molt feliç, com a inversor en rellotges intel·ligents des de fa molt de temps. En l'ús diari, el Tank T5 gestiona la majoria de les funcions essencials d'un rellotge intel·ligent. Tot i que el dispositiu gestiona les notificacions push, la interfície es limita a unes poques línies de text. Aquest és un problema important que ha impedit que molts rellotges intel·ligents xinesos siguin opcions realment viables durant molts anys.

El KKTICK Tank T5 realment destaca pel que fa a la durada de la bateria. Vaig obtenir còmodament diverses setmanes de durada de la bateria amb una sola càrrega d'aquesta bateria de 860 mAh. De fet, tot el meu període de prova de més de 30 dies amb aquest rellotge es va calcular essencialment sobre la primera càrrega que li vaig donar després de desempacar-lo. Aquesta major durada de la bateria és un canvi radical per a viatges de diversos dies on el port de càrrega és una cosa menys de la qual preocupar-se, alleujant la preocupació constant que el rellotge es quedi sense bateria a mitja aventura. Aquesta és definitivament una de les raons per les quals probablement preferireu aquest rellotge a alguns dels competidors més grans d'Android Wear o WatchOS. El Tank T5 es carrega mitjançant un connector de pin magnètic a la part posterior de la carcassa.

Emparellament del Tank T5 amb el meu telèfon intel·ligent va ser molt fàcil i no vaig tenir cap problema per mantenir una connexió estable. Les notificacions del meu telèfon s'enviaven constantment al rellotge quan l'aplicació s'executava en segon pla. Pots decidir quins permisos vols concedir a l'aplicació i quines notificacions vols rebre. El rellotge utilitza un sistema operatiu propietari. Tot i que és funcional i compleix el seu propòsit, és important tenir en compte que no té els extensos ecosistemes d'aplicacions de tercers de Wear OS o watchOS.

El major inconvenient que m'impedirà utilitzar-lo a llarg termini és la manca d'NFC per a pagaments. Per als amants de l'aire lliure, la funció de mapes fora de línia és un avantatge significatiu, que permet la navegació fins i tot sense connexió telefònica. Tanmateix, vaig trobar la configuració inicial d'aquests mapes una mica menys intuïtiva del que esperava, i requeria una mica de paciència. La brúixola, el baròmetre i l'altímetre integrats podrien ser eines inestimables per a aquells que estimen les excursions a l'aire lliure. També hi ha una memòria de 4 GB que es pot utilitzar per gravar notes de veu o música, que podeu transferir directament al rellotge per a un ús realment independent durant les vostres aventures. També podeu emparellar auriculars per escoltar millor, i si us canseu durant el camí, podeu relaxar-vos utilitzant els jocs inclosos per jugar directament al canell.
Les coses que em van convèncer són autoexplicatives: a tothom li agrada un rellotge que poques vegades ha de carregar. A tothom li agrada una pantalla AMOLED nítida i densa en píxels. Tothom vol un rellotge que no es ratlli fàcilment, perquè és un dispositiu que porten cada dia, a tot arreu. I, per descomptat, tothom vol alguna cosa bona sense arruïnar-se. El Tank T5 no és el rellotge intel·ligent perfecte, però és extremadament funcional i no tinc cap problema a recomanar-lo. Tot i així, té un preu més baix que els rellotges de grans marques, per la qual cosa hi ha una diferència de segment que podria justificar la compra del Tank T5 en lloc de gastar una mica més en un rellotge intel·ligent de nivell completament diferent. Tanmateix, que un rellotge com aquest faci la majoria de les coses que pot fer un rellotge molt més car, i en alguns casos ho faci molt millor (durada de la bateria), a una fracció del preu, és realment impressionant.